Sidor

Mar 27, 2017

Det är alltid rätt tid att lära något nytt

Det här med att vara egenföretagare är spännande. Jag lär mig en massa nya saker hela tiden, tvingas att lära mig en del och älskar att lära mig annat. Det är kanske inte fullt lika roligt att gå på informationsträffar hos skattemyndigheten som det är att läsa manus.

Bokföring är väl inte heller det roligaste som finns, men ändå är det skönt att skicka iväg fakturor som genererar klirr i kassan. Jag friskar upp gamla ekonomikunskaper från skoltiden och det är ganska tillfredsställande att konstatera att man minns mer än man först trodde.

När jag nu sitter med en diger lista med engelska kontaktpersoner framför mig känner jag mig mer än redo för nya utmaningar. Jag kastar mig huvudstupa rakt in i det, det må bära eller brista.

"It will be good in the end, and if it isn't good, it's not the end yet." 

No comments:

Post a Comment