Sidor

Apr 17, 2017

När tvivlet hugger till

Vi har alla varit med om den där känslan, när tvivlet hugger till, när självförtroendet inte räcker till och man börjar undra; "duger jag", "kan jag egentligen det här", "kommer jag få fler jobb"

Och det kan jag säga er, som egenföretagare har inte tvivlen precis blivit färre. Tvärtom. Plötsligt betyder de där frågorna faktiskt något. För om jag inte duger, om jag inte kan det jag gör så kommer jag inte att få fler jobb och då kan jag inte betala fakturorna och jag kommer definitivt inte att tjäna några pengar.

Så, lika skönt som det är att lämna ifrån sig ett manusomdöme, lika nervös är väntan på att nästa uppdrag ska trilla in. Tänk om... snurrar i huvudet. Jag måste bli bättre på att bekämpa det där. Bättre på att ha förtröstan om att nästa jobb faktiskt kommer att trilla in. Det har ju gjort det hittills.

Så sträck på mig. Jag kan ju det här.

No comments:

Post a Comment